یزدفردا: سرمربی مس رفسنجان گفت دیدار با تراکتور بازی خوبی از کار درخواهد آمد.

به گزارش یزدفردا: محرم نویدکیا در نشست خبری قبل از بازی با تراکتور اظهار کرد: یکی از بهترین خارجی‌هایی که به فوتبال ایران آمده، قطعا سرمربی تراکتور است. آنها از لحاظ تاکتیکی تیم فوق‌العاده خوبی‌اند و با خیلی‌ از تیم‌های لیگ ایران متفاوت‌اند. تراکتور کیفیت خیلی خوبی دارد؛ خصوصا در بحث هجومی از تنوع تاکتیکی بالایی برخوردار است که می‌تواند برای هر تیمی خطرناک باشد.

او ادامه داد: فکر می‌کنم فردا اگر شرایط بازی خوب باشد، یک بازی خوب انجام شود. ما تیمی هستیم که سعی داریم بازی خوبی را انجام دهیم و سوای هر نتیجه‌ای که می‌تواند اتفاق بیفتد فکر می‌کنم با این کیفیتی که هر دو تیم دارند، بازی خیلی خوبی شود.

نویدکیا گفت: می‌دانم که تراکتور دوست دارد بحث‌های هجومی را به نحو احسن انجام دهد. این سبک بازی‌ است که در فوتبال دنیا به کار گرفته می‌شود و این یک واقعیت است. در فوتبال ما (ایران) مشکلی وجود دارد و آن تمرکز بیش از حد روی بحث‌های دفاعی است. ولی تراکتور دقیقا بر عکس این را انجام می‌دهد و این بازی‌های تراکتور را جذاب کرده است.

مس رفسنجان نسبت به تراکتور کم‌تر استراحت کرده است. آیا این موضوع به ضرر مس رفسنجان تمام می‌شود؟ نویدکیا در پاسخ به این پرسش گفت: از یک لحاظ این صحبت را قبول دارم اما از یک طرف دیگر واقعا مخالفم. سه بازیکن وقتی در تیم ملی باشد بازی کنسل است ولی از طرفی وقتی بازی با استقلال کنسل شد برای خود من جای امیدواری بود چون پنج روز بود به این تیم اضافه شده بودم و در این پنج روز واقعا نمی‌توانستم کاری بکنم. ما با استقلال بازی دوستانه انجام دادیم و بعدش با برنامه‌ریزی بهتر ادامه دادیم. این عقب‌افتادن بازی با استقلال الان از لحاظ ریکاوری برای ما سخت است اما در ابتدای فصل بابت تعویق این مسابقه خوشحال بودم. به خاطر همین نمی‌توانم بهانه بیاورم. اگر منصفانه بگویم وقتی بازی عقب افتاد خیلی هم خوشحال شدم. روزی که به این تیم آمدم با ۱۲ نفر کار را شروع کردیم یک مشکلاتی اینجا بود که کم‌کم با اضافه‌شدن بچه‌ها مشکلات حل شد و منصفانه باید بگویم این به نفع ما شد.

او تصریح کرد: امیدوارم در درازمدت بتوانم به تیم کمک کنم. با یک یا دو بازی نمی‌توان قضاوت کرد. آرزویم این است که شرایط تیم را تا جایی که امکان دارد بهتر کنم. در نهایت باید روز آخر ببینم که چه تاثیری روی این تیم داشتم و آن موقع است که می‌توانند قضاوتم کنند.

محرم نویدکیا درباره مشکلات اخیر مس رفسنجان هم اظهار کرد: مشکلات در تمام تیم‌ها وجود دارد. بخشی از مشکلات حل شده و بخشی دیگر هنوز وجود دارد. مسئولین با من صحبت کردند و قول‌هایی به من داده‌اند و من هم به آنها اعتماد کردم. چون آدم‌های بزرگ این شهر بودند به آنها اعتماد کردم و امیدوارم که خراب نشوم چون من هم به بازیکنانم قول می‌دهم. من از مربیانی نیستم که بیشتر از بازیکن به فکر منافع خودم باشم. همیشه می‌گویم منفعت من در منفعت تیم است و اگر بتوانم از تیمم مراقبت کنم در نهایت آدم موفقی می‌شوم. برای همین فکر جیب خودم را نمی‌کنم. البته من برای کسی مفت کار نمی‌کنم. من برای سپاهان که عاشقش بودم هم مفتی کار نمی‌کردم. اینجا هم همین طور است اما دلم می‌خواهد بازیکنانم آرامش داشته باشند. در تمام تیم‌ها مشکلات وجود دارند. حتی در سپاهان هم مشکل وجود داشت و می‌دانم الان هم مشکل دارند. گاهی می‌گویند مشکلاتی وجود دارند شما دو ماه به ما فرصت دهید ما این مشکلات را حل می‌کنیم. در مقابل این حرف، بازیکنانم را مجاب می‌کنم تا لحظه‌ای که حرف زدم کارتان را انجام دهید. تاریخی که به من قول داده بودند پرداختی‌های بچه‌ها را انجام می‌دهند، دیر شد و من گفتم شما (باشگاه) به من قول دادید و نباید اجازه دهید مقابل بازیکنانم خراب شوم و الحمدلله این مشکلات حل شده و بخشی از این مشکلات را هم قول دادند که سر وقت حل کنند.

سرمربی تیم مس رفسنجان همچنین گفت: برای مقابله با همه تیم‌ها برنامه‌ریزی کرده و سعی می‌کنیم در ابتدا شرایطی را ایجاد کنیم که گل نخوریم و بعد گل بزنیم. بازی فوق‌العاده سختی است. تراکتور از لحاظ هجومی یکی از بهترین تیم‌های ایران است و این هم می‌تواند خیلی خطرناک باشد و هم می‌تواند به تیم‌های فضا بدهد. البته اتفاقات بازی هم خیلی تاثیرگذارند. استقلال را بردیم ولی واقعیت فوتبال این است که اگر پنالتی استقلال گل شده بود، شاید خیلی اتفاقات خوشایندی برای ما نمی‌افتاد. اتفاقات در فوتبال تاثیرگذار است. ولی باید دید چقدر می‌توانیم به بازیکنانمان کمک کنیم تا این اتفاقات را کم‌تر کنیم. باید سعی کنیم احساسات را کنار گذاشته و با منطق پیش برویم.

نویدکیا گفت: بچه‌ها در این چند هفته با تمام وجودشان کار کردند و امیدوارم اول گل نخوریم و سپس گل بزنیم و همین روند را ادامه دهیم. ولی خوب در فوتبال این امکان وجود دارد که در بازی‌هایی اتفاق‌ها آن طور که دوست دارید برایتان رقم نخورد. باید بتوانیم در روزهای بد هم تیم را خوب نگه داریم.

او درباره غایبان مس رفسنجان در این بازی گفت:رضا دهقانی را که آسیب‌دیدگی جزئی دارد، در اختیار نخواهیم داشت.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا